SP-AFDELING WINSCHOTEN HERLEEFT

10 november 2006

SP-AFDELING WINSCHOTEN HERLEEFT

Na lange tijd weinig aktiviteiten te hebben ontplooid komt de afdeling Winschoten snel weer tot leven. De kinderziekten zijn overwonnen en ook de puberteitsproblemen zijn we te boven gekomen. Winschoten heeft vanaf nu weer een volwassen SP afdeling en zal nog veel van zich laten horen en zien. De SP is een zeer aktieve partij in alle plaatsen waar zij werkt en zal dat nu ook in Winschoten laten merken.

Het was op initiatief van de afdeling Reiderland dat we samen met de afdelingen Scheemda en de werkrkgroep Bellingwedde vergaderden over de mogelijkheid van samenwerking.
Er werd besloten een regionaal campagneteam samen te stellen waarover hieronder meer te lezen valt. Ook besloten we –mede omdat er een aantal Winschoter SP-ers aanwezig was - een start te maken met de re-activering van de afdeling.
Vanaf die tijd zijn we intensief bezig met re-animeren en er komt steeds meer leven in de partij.
Druppelsgewijs komen er ook nieuwe leden onze gelederen versterken.
We verwachten dat de SP een historische verkiezingsoverwinning zal behalen en daarom hebben we nu al besloten vrij snel na 22 november te starten met een grootscheepse ledenwerfcampagne.
Je moet het ijzer immers smeden als het heet is.
Zo hopen we van Winschoten de snelst groeiende afdeling in de regio en misschien wel in het land te kunnnen maken.
Het voorlopige bestuur bestaat uit de volgende personen:
Voorzitter: Warner Renken Dzn
Organisatiesecretaris: Cor Mulder
Penningmeester: Herman Visscher
Webmaster: Gerard Aalders
Op een ledenvergadering in januari hopen we verder plannen te maken en ons te bezinnen op de fussie van de gemeenten Reiderland, Scheemda en Winschoten. En misschien komt Bellingwedde daar ook nog bij.
We maken dan eveneens een begin met de voorbereiding van de komende verkiezing van de Provinciale Staten.
Met nieuw elan gaan we er samen weer voor!