SP start meldweek Sociale Werkvoorzieningen

5 juni 2007

SP start meldweek Sociale Werkvoorzieningen

Naar aanleiding van regelmatig binnenkomende klachten maakt de SP-Statenfractie in Groningen zich zorgen over de situatie bij de Sociale Werkvoorziening. Daarom organiseert ze in van maandag 4 juni tot en met vrijdag 8juni een meldweek voor werknemers in de Sociale Werkvoorziening-bedrijven.

De SP-Statenfractie wil met een meldweek de ervaringen van werknemers inventariseren om zo in beeld te krijgen hoe werknemers de werkomstandigheden ervaren. Uiteraard zijn ook goede ervaringen welkom. Daar waar het goed gaat is er wat te leren voor bedrijven waar slecht beleid heerst. De SP-Statenfractie gaat oproepen met daarbij de telefoonnummers voor de meldweek en een enquête de komende week verspreiden onder de werknemers van alle WSW-bedrijven in de provincie.

“In de Sociale Werkvoorzieningen moet het gaan om de mensen, en niet om de productie. Het werk moet in alle opzichten aangepast zijn aan wat de mensen kunnen.”, Aldus SP-Statenlid Lian Veenstra. “De vraag is: klopt dat ook? Het antwoord horen we graag van de werknemers, om vervolgens waar nodig samen met hen aan de slag te gaan voor verbeteringen.”

Van maandag 4 juni tot en met vrijdag 8 juni is de SP te vinden aan de poorten van Fivelingo, Trio-bedrijven, Novatec, Ability, Wedeka, Synergon en DSW Stadspark. Werknemers kunnen de enquête ter plekke invullen maar ook op de website www.provinciegroningen.sp.nl. of de reacties mailen naar c.sciacca@provinciegronigen.nl Ook kunnen de mensen iedere dag tussen 16.00 en 20.00 uur bellen met de meldlijn WSW: 050 311 9050.
Ook de afdeling Winschoten doet mee aan de meldweek, samen met Scheemda en Reiderland. Er worden op de diverse locaties van Synegon flyers uitgedeeld.