BEHOUD VAN DE KLINKER NIET TE LAAT, MAAR NOG JUIST OP TIJD!

18 december 2007

BEHOUD VAN DE KLINKER NIET TE LAAT, MAAR NOG JUIST OP TIJD!

Zo langzamerhand wordt duidelijk dat het voorstel van de familie van der Wal e.a. om de Klinker te renoveren en te exploiteren zeer breed gedragen wordt door de Winschoter samenleving.
De SP pleit er daarom voor dat Burgemeester en Wethouders het plan voor het Cultuurcenrtrum intrekken en zich sterk maken voor het behoud van de Klinker door het alternatief dat nu op tafel ligt te accepteren. Ook overwegen zij een handtekeningenactie te organiseren.

Weliswaar zeggen B & W dat het besluit is genomen en dat de trein niet meer gestopt kan worden.
Feitelijk lijkt dit te kloppen, maar wanneer je bedenkt dat het besluit met slechts één stem verschil is aangenomen kan het geen kwaad om het besluit gezien de huidige nieuwe gegevens in heroverweging te nemen.
Het gemeentebestuur zou di t geschenk uit de hemel met beide handen aan moeten nemen.

Vrijwel zeker was het besluit voor het Cultuurcentrum niet aanvaard wanneer de feiten zoals die zich nu aftekenen bekend waren geweest.
Wanneer B & W het besluit niet herzien roepen wij de gemeenteraadsleden op dit opnieuw
op de agenda te zetten. Nu duidelijk wordt dat renovatie wel haalbaar is, is er immers een totaal nieuwe situatie ontstaan.
Er wordt gezegd dat de Klinker-trein al rijdt, maar dat hoeft niet te betekenen dat deze niet meer te stoppen zou zijn. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Het zou zeer onverstandig zijn en getuigen van minachting voor de burgers wanneer men een besluit doordrukt dat niet gedragen wordt door de meerderheid van de bevolking.
Wanneer B&W twijfelen of zo’n meerderheid wel bestaat, dagen wij hen uit het nieuwe voorstel tot behoud van de Klinker middels een enquete of referendum aan de bevolking voor te leggen.

De SP is in elke geval van mening dat het gemeenschapsgeld van de meer dan twintig miljoen Euro beter besteed kunnen worden aan andere zaken, b.v. het verfraaien van het rommelige Centrum van Winschoten, het hart van de stad en het behoud van banen die u op de t ocht staan, zoals o.a. bij de Stichting Opmaat en bij Synergon.
Daarom zijn wij van mening dat de Cultuurcentrum-trein gestopt moet voordat deze ontspoort!
___________________________________________________________________

Voor inlichtingen: