Nieuwe fractievoorzitter

20 juni 2008

Nieuwe fractievoorzitter

Ook voor ons als afdeling Winschoten kwam het bericht, dat Jan Marijnissen zijn werk als fractievoorzitter heeft neerlegd, als een volslagen verrassing.
Intussen is vandaag als nieuwe fractieleider Agnes Kant gekozen.

Hoewel het jammer is dat Jan Marijnissen stopt, verwachten we dat we met Agnes Kant als nieuwe fractieleider een goede tijd tegemoet gaan.
In het Dagblad van het Noorden werd gesuggereerd, dat het met de SP nu wel gedaan zou zijn. Dat geluid werd veel gehoord. Het zal daarom wel even slikken zijn geweest dat al deze negatieve verwachtingen nog niet uitgekomen zijn, zoals bleek uit de peiling van NOVA (Politiekebarometer.nl) van donderdag 19 juni jl.
De SP was daar niet gedaald, maar gestegen van 18 naar 20 zetels!
Overigens is ook Jan Marijnissen nog niet weg. Hij blijft aan als voorzitter van de partij en gaat zich verder inhoudelijk verdiepen in actuele thema's. We hopen nog veel van hem te horen.
De veronderstelling dat wij onze motivatie om voor de SP te werken zouden laten afhangen van het voorzitterschap van Jan Marijnissen klopt niet.
Wij werken met overminderde inzet door aan een menselijker en socialer Winschoten.