RECREATIEWONINGEN AAN HET OLDAMBTMEER!?

28 september 2010

RECREATIEWONINGEN AAN HET OLDAMBTMEER!?

De nieuwe visie aangaande het Oldambtmeer/Blauwestad is met algemene stemmen aangenomen in de gemeenteraad van het Oldambt van woensdag 22 september. Uit de visie blijkt dat woningbouw geen peiler meer is om op in te zetten, integendeel! De voormalige SP fractie in Scheemda was de eerste partij binnen het Oldambt om te pleiten voor de toeristische ontwikkeling binnen het Oldambtmeergebied. De woningbouw kwam immers niet van de grond. In de nieuwe visie aangaande de ontwikkeling van het Oldambtmeer krijgt de SP gelijk. De visie preekt over een nieuwe peiler: Het ontwikkelen van recreatie en toerisme met ruimte voor recreatiewoningen.

SP fractievoorzitter Gerard Strikker: “Zo zie je maar weer dat de aanhouder wint. We hebben als partij hier een belangrijke bijdrage geleverd voor een verantwoordelijke ontwikkeling binnen het gebied. Het scheppen van werkgelegenheid was en is de peiler onder dit project. De woningbouw is zoals door ons voorspeld mislukt, nu gaan we eindelijk het gebied ontwikkelen waar het gebied geschikt voor is. Het bouwen van recreatiewoningen met het bijbehorende onderhoud is daarbij een van de factoren om werkgelegenheid te scheppen. De toeristen zullen hun geld uitgeven in de omgeving, dat geeft een belangrijke financiële bijdrage binnen dit gebied”.
SP bestuursvoorzitter en gemeenteraadslid Martin Viel: Kijk, het gaat ons in eerste instantie om werkgelegenheid. Elke kans die voorbij komt moet worden aangepakt. Recreatie in het Blauwestad gebied is zo’n kans. Wanneer dat van de grond komt dan heeft dat ook effect voor de lange termijn en geeft daarmee ook perspectief voor de jeugd. Aansluitend moeten ook de scholen op deze ontwikkelingen inspelen met gepaste opleidingen. Een integrale aanpak dus. Wat ons betreft komt er dus een bungalowpark met alles er op en er aan. Ook de inwoners van de Blauwestad kunnen hier van profiteren, omdat de kans op ontwikkelingen van voorzieningen en dienstverlening groter worden.