WOONTOREN IN SCHEEMDA VAN DE BAAN!!

28 september 2010

WOONTOREN IN SCHEEMDA VAN DE BAAN!!

In de afgelopen raadsvergadering van de gemeenteraad in Oldambt heeft het college bij monde van wethouder Zwiers aangegeven dat de woontoren niet wordt gebouwd. De SP fractie (in Scheemda) vocht sinds het ontwerpplan van de woontoren in de voormalige gemeente Scheemda samen met enkele tientallen bewoners rondom de geplande woontoren tegen dit onzalige plan. Een meerderheid in de raad onder aanvoering van PvdA en CDA in Scheemda besloot echter toen toch voor de bouw van de 34 meter woontoren met koopappartementen in de duurdere sector.

De SP-fractie heeft toen al gewaarschuwd tegen dit plan. Wij vonden samen met de bezorgde inwoners van Scheemda de toren te hoog. Tevens vonden we dat er te weinig huizen in de sociale huursector werden gebouwd. Dure koopappartementen zouden hoofdzakelijk het plan moeten ondersteunen. Na vragen van de SP fractie in de commissievergaderingen van de gemeente Oldambt heeft wethouder Zwiers in de gemeenteraadsvergadering Oldambt van 22-09-2010 aangegeven dat de bouw van de woontoren niet van de grond komt. Er waren slechts 3 opties op de koopappartementen binnen gekomen. De toren wordt nu verlaagd naar plm. 20 meter en ingepast in de omgeving. Naast het verdwijnen van de woontoren zijn we verheugd te kunnen melden dat alle woningen in het (sociale) huursegment worden gebouwd. Fractievoorzitter Strikker van de SP Oldambt: “Een prima zaak meer sociale woningbouw in Scheemda, er is op dit moment een wachtlijst voor appartementen in de sociale sector. De Poststraat in Scheemda wordt nu ook verder ontwikkeld, de parkeerdruk wordt verlaagd en de middenstand van Scheemda krijgt een extra impuls. Een goede zaak voor Scheemda en de dorpen in de directe omgeving!”