SP motie krijgt brede steun raad Oldambt.

11 november 2010

SP motie krijgt brede steun raad Oldambt.

Tijdens de gemeenteraadsvergadering van 10 november in de gemeente Oldambt heeft de SP fractie een ruime meerderheid behaald voor een onderzoek tot het realiseren van één gemeentehuis in Winschoten. Van de 25 gemeenteraadsleden hebben 24 leden de motie ondersteund.

De SP fractie heeft in het kader van efficiënter omgaan met het geld van de inwoners binnen de gemeente Oldambt een motie ingediend om te onderzoeken of het gemeentehuis niet op één locatie met tijdelijke huisvesting kan worden gerealiseerd. Volgens Gerard Strikker, fractievoorzitter Oldambt is deze motie een mooie aanzet tot het drukken van de kosten van het ambtelijk apparaat: “Als fractie en bestuur hebben we in de Algemene Beschouwingen 2011 al aangekondigd dat we een onderzoek willen naar één locatie voor het gemeentehuis zonder nieuwbouw. De brede steun die we gekregen met onze motie binnen de raad van Oldambt sterkt ons in de gedachte dat we de juiste snaar hebben geraakt. We zullen ons blijven inzetten om eerst tot slimme bezuinigingen te komen en daarmee de financiele gevolgen van het kabinetsbeleid voor de inwoners van het Oldambt zoveel mogelijk te beperken.