SP op herhaling: Wij willen RECREATIEWONINGEN AAN HET OLDAMBTMEER

18 december 2010

SP op herhaling: Wij willen RECREATIEWONINGEN AAN HET OLDAMBTMEER

“Voor meer werkgelegenheid”, aldus Gerard Strikker, SP-fractievoorzitter in de gemeenteraad. “De nieuwe visie aangaande het Oldambtmeer/Blauwestad was met algemene stemmen aangenomen in de gemeenteraad van het Oldambt van woensdag 22 september. Uit de visie blijkt dat woningbouw niet belangrijkste peiler meer is om op in te zetten, integendeel!

De voormalige SP fractie in Scheemda was de eerste partij binnen het Oldambt om te pleiten voor de toeristische ontwikkeling binnen het Oldambtmeergebied. De woningbouw kwam immers niet van de grond. In de nieuwe visie aangaande de ontwikkeling van het Oldambtmeer krijgt de SP gelijk. De visie spreekt over een nieuwe peiler: Het ontwikkelen van recreatie en toerisme met ruimte voor recreatiewoningen”.Vanavond is tijdens de gemeenteraadsvergadering duidelijk geworden dat 2011 het jaar gaat worden om het Oldambtmeer/Blauwestad gebied gereed te maken voor verdere ontwikkeling. In 2011 gaat de volgende fase in voorbereiding, nl. het verder ontwikkelen van de sociaal-economische peiler: Recreatie en Toerisme. Fractievoorzitter Gerard Strikker: “Het college Oldambt heeft vanavond toegezegd dat er ingezet gaat worden op de ontwikkeling van recreatie en toerisme, werkgelegenheid dus. Deze toezegging is belangrijk omdat deze ontbrak in het oorspronkelijke werkplan Blauwestad”. De SP fractie Oldambt gaat in 2011 actief aan de slag dat deze toezegging wordt waargemaakt. Een mogelijk plan voor de realisatie van recreatiewoningen hoort daarbij tot de mogelijkheden.