Oldambt vormt één front TEGEN minister Donner en zijn afbraakpolitiek

20 februari 2011

Oldambt vormt één front TEGEN minister Donner en zijn afbraakpolitiek

In de gemeenteraad zijn afgelopen woensdag 16 maart de landelijke bezuinigingen op de WSW aan de orde geweest. Aanleiding hiervoor, was de reactie van directeur Ed Scherbeijn van Synergon en de reactie hier weer op van het college in de krant.

Wethouder Brader heeft namens het college de kritische vragen van de SP fractie beantwoordt. De beantwoording van het college is volgens de SP fractie afdoende om met het vertrouwen te houden voor de toekomst. Synergon verdient alle steun en krijgt deze ook van ons college. De coalitiepartijen PvdA, GL, SP en ook het CDA hebben zich volledig solidair verklaard met de insteek van de SP, namelijk: Protest richting de regeringspartijen VVD, CDA en gedoogpartij PVV. Tevens wordt er een gesprek aangevraagd met minister Donner om onze zorgen uit te spreken. Dit protest werd bekrachtigd door het raadsbreed aannemen van de door de SP fractie ingebrachte motie. Het college, coalitiepartijen en oppositie zijn het eens dat er tegen deze desastreuze geplande bezuinigingsmaatregelen op de sociale werkvoorzieningen funest zijn voor de leefbaarheid in het Oldambt. Sociale ontwrichting ligt op de loer voor het hele gebied als de geplande bezuinigingen op de bijstand daar nog eens bijkomen. Alleen door raadsbrede samenwerking samen met het college kunnen we een vuist maken. Met het aannemen van de SP-motie is in ieder geval dat doel bereikt.