SP Oldambt commissielid in actie bij Vrijwilligersactie NL Doet

27 maart 2011

SP Oldambt commissielid in actie bij Vrijwilligersactie NL Doet

Op vrijdag 18 maart was de vrijwilligersactie NL Doet. Voedselbank Oldambt nodigde “betrokken” politici van Oldambt uit om mee te helpen op deze dag. SP commissielid Willem Nomden heeft namens SP Oldambt meegeholpen met voedseluitgifte bij de voedselbank.

Willem Nomden: “Dat er voedselbanken een bestaansrecht hebben in Nederland is natuurlijk een schande, maar de behoefte hieraan is op dit moment erg groot. Daarom veel waardering voor de vele vrijwilligers van de voedselbank Oldambt en stichting Azzur!” Wat de SP betreft zouden voedselbanken overbodig moeten zijn. De SP in de Tweede Kamer pleit ervoor dat het minimumloon en uitkeringen worden verhoogd en dat mensen een goede begeleiding krijgen voor het zoeken naar werk. Daarnaast moeten gemeenten meer mogelijkheden krijgen om armoede te bestrijden, schulden te saneren en voorkomen dat kinderen opgroeien in armoede. Willem Nomden roept iedereen op om ook eens een keertje mee te helpen bij de voedselbank. Nomden: “ik ga zelf vast en zeker nog een keer meehelpen”. Voor informatie over de voedselbank Oldambt: www.voedselbankoldambt.nl