Emotionele ledenvergadering. Grote zorg maar vooral vechtlust!

5 april 2011

Emotionele ledenvergadering. Grote zorg maar vooral vechtlust!

Meer dan 30 SP leden hebben op de ledenvergadering van 4 april de regioconferentie voorbereid dat aanstaande weekend plaats vindt. Zoals een democratische partij betaamt worden afdelingen in de gelegenheid gesteld om een aantal leden af te vaardigen. Onderwerp is het kabinetsbeleid en de aankomende bezuinigingen in het bijzonder.

Wat te doen nu dit kabinet de geldkraan voor de kwetsbaren van onze samenleving dichtdraait. Verbijstering dat de rekening van de zogenaamde crisis bij deze mensen worden neer gelegd. Wat kunnen wij doen om er voor te zorgen dat de mensen die in de WSW werken niet thuis achter de geraniums terecht komen? Hoe blijven wij solidair met die mensen die veroordeeld gaan worden tot minder dan het minimum? Lagere uitkeringen en hogere kosten. Wat kan de gemeentelijke politiek hier aan doen? Wat zijn de mogelijkheden. Boosheid over hoe er wordt omgegaan met kinderen met leerproblemen. Ook werd het Europees beleid, wat steeds meer greep krijgt op de individuele landen besproken. Wat betekent dit voor onze regio?
Kortom veel vragen, waar de SP wel antwoorden op heeft, maar de realiteit is dat wij niet aan zet zijn. In de regio conferentie zal onder andere besproken gaan worden hoe wij toch een vuist kunnen maken voor de mensen die dat zelf niet (meer) kunnen.