Synergon opent deuren voor landelijk onderzoek SP

21 april 2011

Synergon opent deuren voor landelijk onderzoek SP

Er wordt door de politiek veel gesproken óver mensen in de sociale werkvoorziening. Maar heel weinig mét mensen in sociale werkvoorziening. Dat moet anders. De mensen in de sociale werkvoorziening zijn immers de deskundigen. Hoe hoog is de werkdruk? Hoe is de begeleiding? Is het loon voldoende? Helpen de regering en de gemeenten de mensen in de werkplaatsen voldoende? Als SP willen we dat graag weten. Daarom houden we een grote landelijke enquête onder mensen die werken in de sociale werkvoorziening.

Zodoende gaan de SP afdelingen Bellingwedde, Oldambt en Pekela aanstaande vrijdag in gesprek met de werkernemers bij Synergon en zullen een enquête gaan afnemen. Deze enquête is trouwens ook online in te vullen. Ga dan naar https://sp.nl/onderzoeksw .
De antwoorden worden anoniem verwerkt. De resultaten van het onderzoek gebruiken we om de praktijk van de sociale werkvoorziening naar de politiek te brengen: naar de regering en naar de Tweede Kamer. Daar gaan we aan de slag om problemen aan te pakken en verbeteringen te eisen.

Het onderzoek is niet alleen voor mensen met een SW-indicatie, maar ook voor alle anderen die bij een SW-bedrijf werken: ambtenaren, uitzendkrachten, mensen met een uitkering, enz.