SP Oldambt wil schaapskudde in Blauwestad gebied.

21 juni 2011

SP Oldambt wil schaapskudde in Blauwestad gebied.

Nu de gemeente financieel verantwoordelijk is voor het groenonderhoud van de Blauwestad is een schaapskudde een fantastische oplossing om goedkoper en klimaatvriendelijk het groen te onderhouden.

Het mes snijdt in dit geval aan vele kanten. De natuurontwikkeling zal zeer bescheiden blijven, schapen eten immers alles, het is een goedkope oplossing voor het beheer, het heeft een toeristische en een educatieve functie. Basisscholen kunnen bij het milieuvriendelijke groenbeheer betrokken worden. Tevens zal een schaapskudde mooi passen in het geheel om meer toeristen naar het Oldambtmeer gebied te trekken.Fractie voorzitter Gerard Strikker: “SP Oldambt gaat al jaren voor toeristische oplossingen aangaande het Blauwestad gebied om zo toch economische voordelen te realiseren. Een schaapscheerdersfeest in het Baluwestad gebied, dat zou toch heel mooi zijn. We zullen daarom als SP fractie een motie indienen tijdens de algemene beschouwingen van 13 juli om de realisatie van een schaapskudde ten behoeve van het Blauwestad gebied mogelijk te maken”.