Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!

31 december 2011

Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst!

SP Oldambt heeft een aantal actieve jeugdleden. Één daarvan is Richard Nobbe die met een indrukwekkende enthousiasme inmiddels een vaste waarde is bij SP activiteiten.Uiteraard was hij van de partij bij de "Armoede werkt niet" manifestatie in Den Bosch.
Hieronder zijn relaas.

Tien december jongstleden zijn wij met een vierkoppige delegatie naar de Armoede werkt niet-manifestatie in Den Bosch geweest. We vertrokken per bus vanuit Veendam met een grote groep gelijkgestemden, de busrit duurde drie uur, maar was zeer gezellig. Eenmaal op de manifestatie, waar we met een warme kop tomatensoep ontvangen werden, werden we overvallen door de enorme groep mensen die ook voor hun rechten opkwamen. Op de manifestatie waren een aantal sprekers, waaronder Jan Marijnissen, die op inspirerende wijze verschillende sociale werkvoorzienings-medewerkers en andere door deze verschrikkelijke maatregelen getroffen mensen aan het woord liet. Uiteindelijk werd staatssecretaris de Krom ook aan het woord gelaten, er was respect voor zijn aanwezigheid, maar totaal niet voor zijn boodschap. Als laatst nam Emile Roemer het woord, die in een inspirerende speech liet merken het niet eens te zijn met deze bezuinigingen. We zullen blijven hopen en vechten tegen deze bezuinigingen.