SP gaat voor solidair Oldambt

20 december 2013

SP gaat voor solidair Oldambt

De leden van de SP- Oldambt hebben de kandidatenlijst en het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld.  De partij gaat voor meer solidariteit en een stevig linkse agenda. Martin Viel is lijsttrekker.

‘Wij staan er goed voor, we hebben de ideeën en de mensen voor een mooie uitslag op 19 maart, het is tijd dat Oldambt linksaf gaat’, zegt Viel De 53-jarige Viel is sinds 2010 volksvertegenwoordiger en staat bekend als sociaal, betrokken en bevlogen. Naast zijn inzet voor de SP is hij sociaal psychiatrisch verpleegkundige. Achter Viel staan de politieke talenten Willem Nomden (Finsterwolde) en Linda Bolderman (Winschoten) op twee en drie. Huidig raadslid Hiljan Flokstra is de nummer vier. Op vijf en zes Gerda Siks en Cor Mulder. Lijstduwers zijn huidig fractievoorzitter Gerard Strikker en voormalig wethouder Rikus Brader.

In het verkiezingsprogramma ‘NU Solidair’ zet de SP in op solidariteit. Viel: ‘In tijden van crisis is solidariteit geen probleem maar juist een oplossing voor problemen. In ons programma doen we voorstellen om de solidariteit te versterken. Tussen rijk en arm, ziek en gezond en bestuurders en bevolking. Voor links beleid in Oldambt is de SP onmisbaar.’