SP present op manifestatie voor banen en koopkracht

4 december 2013

SP present op manifestatie voor banen en koopkracht

Op 30 november heeft de FNV de aftrap gedaan voor de actie voor behoud van banen in de zorg, kinderopvang en de bouw. Politiemensen, leraren en gevangenisbewaarders krijgen er al jaren geen cent bij. De SP is solidair met deze actie.

Zowel Emile Roemer (boven) als onze Cor (onder) uit het Oldambt toonden hun solidariteit.

De boodschap die FNV voorzitter Ton Heerts meegaf aan vicepremier Lodewijk Asscher, namens het kabinet aanwezig, was duidelijk: stop met die enorme bezuinigingen die ervoor zorgen dat mensen hun baan kwijt raken en steeds minder koopkracht hebben. Stop met het plan om mensen in de bijstand werk aan te bieden, dat voorheen betaald werd. Investeer in
mensen, zodat ze weer vertrouwen krijgen. Dan durven ze weer te besteden, en komt de economie weer op gang.Ook had Ton Heerts een stevige boodschap aan werkgevers. “We moeten een einde maken aan de doorgeslagen flexibilisering. We gaan flink inzetten op echte banen, zodat mensen meer koopkracht en daarmee meer zekerheid en vertrouwen krijgen." (bron website FNV)