Acantus komt beloftes niet na

3 mei 2014

Acantus komt beloftes niet na

SP raadslid Willem Nomden ondersteunt de inwoners van Finsterwolde in hun strijd om de leefbaarheid van hun dorp te behouden. De sloopplannen van woningbouwcoöperatie Acantus heeft  de inwoners volledig verrast.

Er is in het verleden al veel gesloopt en de belofte dat er nieuwe huizen voor terug komen wordt niet nagekomen. De inwoners van de huizen die nu op de nominatie staan om gesloopt te worden was eerder een renovatiebelofte gedaan.

Willem Nomden, "Er wordt gezegd en beweerd dat de gemeente betrokken is bij deze plannen en dat een slooppvergunning inmiddels is afgegeven. De SP heeft hier het college vragen over gesteld. Op voorhand zeggen wij tegen de gemeente: Verleen onder deze voorwaarden geen sloopvergunning. Wij wachten het antwoord van het college af. Een belangrijk speerpunt van de SP en gelukkig ook van andere partijen is om de leefbaarheid van de dorpen te behouden en daar waar kan te versterken. Het sloopplan in Finsterwolde staat daar haaks op".