SP alternatief: 'De zorg is van ons!'

19 oktober 2015

SP alternatief: 'De zorg is van ons!'

Komende zaterdag vraagt SP Oldambt uw steun en sympathie voor het SP zorgplan, welke is gebaseerd op solidariteit en samenwerking in plaats van op marktwerking.

De zorg is bij dit kabinet niet in goede handen. De thuiszorg wordt afgebroken en het verzorgingshuis gaat dicht. Mensen met psychische problemen worden van het kastje naar de muur gestuurd en zitten zonder goede ondersteuning. Ouderen zien massaal af van zorg en ondersteuning omdat ze de eigen bijdrage niet kunnen betalen. Huisartsen balen van de metershoge bureaucratie en steeds meer mensen kunnen de premie en het eigen risico niet meer opbrengen.

Uit onderzoek blijkt dat 85 procent van de bevolking de kabinetsbezuinigingen in de zorg afwijst. In een sociale samenleving zorgen we ervoor dat iedereen de zorg krijgt die nodig is. Niet met marktwerking maar met samenwerking. Om de zorg te redden heeft de SP een plan gemaakt doorgerekend door het Centraal Planbureau. Dat is haalbaar en betaalbaar.

Voor het stadhuis in Winschoten ontvangt u van SP Oldambt een flyer met de voorstellen van het zorgplan.

ZORG@SP.NL

WWW.SP.NL/DEZORGISVANONS