Griezelpad

1 juli 2017

Griezelpad

Het Griezelpad tussen de Grintweg en de Trekweg is door de buurt zelf aangelegd over gemeentegrond. Jaren werd het "Griezelpad" gedoogd en belangrijker het pad was nuttig en gewenst. Tot dat een ambtenaar verschijnt en verordeneert, onder dreiging van een boete, het pad te verwijderen. Ons raadslid Cor Mulder was aanwezig om de mensen een hart onder de riem te steken.

Cor Mulder, "Het is niet te bevatten dat de gemeente, die de mond vol heeft over een ja mits-benadering, zo'n harde nee tegen een positief buurtinitiatief uitspreekt. De gemeente loopt met dit incident ver achter in de tijd. Dit is niet hoe de SP wil dat de gemeentelijke dienstverlening er uit ziet. De gemeente is er voor de mensen en elk contact begint met een gesprek en zeker niet met dit soort machtsvertoon. De SP heeft de mensen toegezegd vragen te stellen aan het college. Er wordt door de betrokkenen een handtekeningactie overwogen. dat vinden wij heel goed, maar feitelijk moet dat niet nodig zijn. Dit soort problemen kan met een actie, maar ook met een goed gesprek te zijn op te lossen. Het college is nu aan zet".

Foto: SP / SP

Strijdbaar voor hun Griezelpad