Raadsvergadering van 14 sept 2020, we nemen afscheid van Martin Viel als raadslid en verwelkomen Rikus Brader.

16 september 2020

Foto: SP

Afgelopen maandag was het afscheid van Martin Viel in de raad. Hij had het voor de zomer al aangekondigd. Na jaren actief te zijn geweest in de raad namens de SP heeft Martin de keuze moeten maken er mee op te houden. Dit omdat de gevolgen van zijn beroerte in 2018 het raadswerk voor hem bemoeilijkten en Martin zich altijd voor de volle 100% inzette in de lokale politiek en dat nu niet altijd meer naar zijn zin ging.

Sinds het ontstaan van de gemeente Oldambt heeft Martin Viel voor de SP in de gemeenteraad gezeten, eerst vanaf 2010 als raadslid en van 2014-2018 als fractievoorzitter.

Een van de speerpunten voor Martin was het bestrijden van armoede, en gelijke kansen voor kinderen.

Onder zijn leiding werd SP Oldambt de grootste partij in 2014 en heeft de afdeling zowel van 2014-2018 aan de coalitie deelgenomen met Kees Swagerman als wethouder, als ook van 2018-2019.

De fractie gaat Martin missen als raadslid maar als actief SP”er is Martin zeker niet verdwenen en blijft hij zich inzetten voor een maatschappij waarin menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit centraal staan, waarden die hij naleeft.

Martin’s plek in de fractie wordt overgenomen door Rikus Brader. Rikus is al jaren een actief SP”er, hij is voormalig SP-wethouder, oud Statenlid en binnen de afdeling actief in het bestuur.

Wij zijn Martin dankbaar voor zijn enorme inzet en bijdrage de afgelopen jaren en verwelkomen Rikus.

Foto: SP