Groninger SP bedankt stemmers in Winschoten

18 maart 2023

Groninger SP bedankt stemmers in Winschoten

Het is traditie bij de SP om de stemmers na de verkiezingen te bedanken. Ondanks tegenvallende resultaten tijdens de afgelopen Provinciale Statenverkiezingen ging de SP de straat op in Winschoten.

Zaterdag 18 Maart hebben de Groninger SP afdelingen hun stemmers bedankt in het centrum van Winschoten. Lijsttrekker Agnes Bakker, nummer twee op de kandidatenlijst Fenna Feenstra en nummer vijf Henk Hensen waren te gast bij de afdeling Oldambt en gingen met de mensen in gesprek. Er was hulp vanuit Pekela, Midden-Groningen, Stad en ook de SP Jongeren zijn komen helpen. De SP zou de SP niet zijn als ze niet in de wijken te vinden is, dus ging er ook een groep SP-ers deur-aan-deur in de Vierwinden buurt.

Uit de gesprekken deur-aan-deur en met het winkelend publiek blijkt dat de monsterwinst van de BBB met name te danken is aan een groeiend wantrouwen jegens de gevestigde orde. Als de SP dit wantrouwen op een andere manier onder de aandacht weet te brengen, met haalbare oplossingen, zullen veel BBB stemmers de volgende keer weer op de SP stemmen.

De komende tijd zullen we de verkiezingsuitslag analyseren en daarna met elkaar gaan nadenken over een passende reactie.