Rondje Oldambt

6 maart 2023

Rondje Oldambt

Foto: SP

Deze keer besloten we om in ons eigen Oldambt te blijven en actie voor de provinciale en waterschaps  verkiezingen op 15 maart te voeren.

Onze bedoeling was om langs de winkels te rijden en daar flyers uit te delen en proberen om de mensen zover te krijgen om hun Stockholmsyndroom overboord te zetten en eens, na 45 jaar, over te stappen van de slopende antisociale regeringen naar links beleid, om dan, via mens en klimaatvriendelijke actieplannen, de rechtse puinhopen te repareren.

Ons eerste plan mislukte omdat de winkels in de dorpen dat niet wilde hebben vanwege eventuele  overlast. Nu is de SP niet een partij dat met veel blauwe, groene en rode tractoren komt voorrijden, maar gewoon met een klein geluidswagentje plus de SP  keet langs wilden komen om een halfuurtje op de parkeerterreinen te staan en wat flyers uit te delen. Dus de overlast was wel meegevallen. Maar goed, dat ging niet door, dus  dan maar een dorpentocht gehouden en met de geluidswagen oproepen om vooral de 15de op de SP te stemmen.

Zo gezegd, zo gedaan en na een dag van veel vrolijke mensen gezien te hebben, waaronder veel duimpjes, mee dansende jongeren en zwaaiende mensen eindigde onze tocht weer in Finsterwolde. En heel positief en ongelogen, we hebben geen enkele middelvinger gezien.

En voor de Winschoters in onze auto, was het weer een herontdekking van ons mooie Oldambt. Alhoewel ik dan persoonlijk denk,  dat als daar ecologische landbouw komt, met juist meer boeren, maar dan met een menselijke maat van de bedrijven en veehoeveelheden, dan kan het alleen maar nog mooier worden. Hopelijk is dat iets voor de nabije toekomst.

Bert Schaak
Voorzitter afdeling Oldambt