Huuractie 0 % is genoeg!

8 juni 2020

Huuractie 0 % is genoeg!

Foto: SP

In de Eerste Kamer een SP-voorstel aangenomen die op uitvoering wacht, tijd om de druk op te voeren dus!

Actiebijeenkomst

Meer dan 100 huurders van Acantus hebben zich al bij ons meldpunt gemeld en ook huurders van andere verhuurders hebben zich aangesloten. Inmiddels is er een digitale actiebijeenkomst met Acantushuurders gehouden, dat is heel anders dan met elkaar in een zaal bij een te komen maar ook op deze manier kunnen we ons organiseren. De huurders hebben samen met de SP besloten om o.a toe te gaan werken naar een zwartboek en zijn nu druk verhalen van huurders aan het verzamelen. Sluit u dus vandaag nog aan! Een huursverhoging waardoor uw woonlasten erg hoog worden? Een huursverhoging en achterstallig onderhoud/schimmel? Een huursverhoging maar ook overlast, zoals bijv. bij de Venneflat?  Met hoe meer we zijn, hoe sterker we staan en dan kunnen we dit zeker winnen!

Stoepkrijten en flyeren

Misschien heeft u al een flyer in de bus gekregen of onze actieleuzen met stoepkrijt gezien? Ook aandacht vragen voor deze actie is in corona tijd net even anders. Het liefst zouden we deur aan deur aanbellen om met u in gesprek te gaan, alleen een flyer in de bus voelt wat karig. Gelukkig hebben we tijdens het flyeren, onderweg, toch ook goede gesprekken gehad.  En we blijven digitale actiebijeenkomsten houden en we hopen dan steeds meer huurders te zien en te spreken. En om samen nog meer creatieve manieren van actie voeren te bedenken.

Laten we vandaag de eerste stap zetten om de volkshuisvesting weer van mensen te maken!

Doe mee, meld je aan op sp.nl/stopdehuurverhoging. Mail of bel onze afdeling. Ontvang een zoom-link voor de volgende bijeenkomst, of vraag een poster voor je raam of voor de hele straat. Ook als je zelf een koopwoning hebt en solidair wil zijn met huurders. Het is tijd voor fatsoenlijke woonlasten!

Foto: SP