Nieuwe actie: Winschoter schaapskudde moet blijven!

13 augustus 2021

Nieuwe actie: Winschoter schaapskudde moet blijven!

Komende zaterdag 14 augustus staat de SP opnieuw in het centrum van Winschoten. Dit keer om met bezoekers in gesprek te gaan over de Winschoter schaapskudde. Zo’n 10 jaar geleden stelde de SP in de gemeenteraad voor om een deel van het groenonderhoud in de gemeente door schaapskuddes te laten doen. Goedkoper, beter voor het milieu en ook nog eens een publiekstrekker. De kudde kwam er en met goed resultaat. De bijna alles etende dieren deden op de wat grotere groenstroken prima werk en zorgden voor schone grond en grotere biodiversiteit. Ook het publiek was zichtbaar ingenomen.

Volgens de SP is onderhoud met machines duurder, als dat al nog gedaan wordt. Daarnaast neemt de aantrekkelijkheid van de gemeente af. Een bezuiniging die eerder meer gaat kosten dan oplevert.

Tussen 11 en 3 uur ’s middags staan de SP ers in het centrum (hoek Israelplein / Venne) met de vraag om een petitie voor behoud van de kudde te tekenen.