SUPERZATERDAG SP GRONINGEN IN WINSCHOTEN

10 januari 2023

SUPERZATERDAG SP GRONINGEN IN WINSCHOTEN

Foto: SPNet

Op zaterdag 14 januari 2023 organiseert de SP op 12 plekken in het land grote SuperZaterdagen. Samen met een flinke groep SP’ers gaan we de buurt in en met mensen in gesprek over onze volkspetitie 'Nationaliseer onze energie en verlaag de rekening'.

De energierekening moet omlaag. Energie is een basisvoorziening. Iedereen heeft energie nodig en wil dat het liefst zo goedkoop en schoon mogelijk. Omdat onze energievoorziening is geprivatiseerd, hebben we er nu niets meer over te zeggen. Commerciële bedrijven verhogen onze energierekeningen en worden lachend rijk, terwijl wij in de kou zitten. Dit moet anders. Daarom gaan we onze energie weer zelf organiseren. Zodat we de energierekening kunnen verlagen en zeggenschap hebben over het investeren in schone energie.

Voor de provincie Groningen zal deze zaterdag in Winschoten groots worden georganiseerd met alle actieve kaderleden uit de provincie. Samen met deze kaderleden gaan de leden van SP oldambt deur aan deur in gesprek met de bewoners van de Bomenbuurt in Winschoten. Mensen kunnen dan tevens de volkspetitie "Nationaliseer onze energie" ondertekenen. Voor deze petitie heeft de partij inmiddels meer dan 100.000 handtekeningen opgehaald.

De actie start om 11:00 uur aan de Hortensiastraat en zal rond 15:00 uur eindigen in het centrum van Winschoten. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden via oldambt@sp.nl