De woede, verdriet en onmacht waren bij de bewoners te voelen

16 februari 2023

De woede, verdriet en onmacht waren bij de bewoners te voelen

Foto: Bert Schaak

Gisteren was er de bijeenkomst over het niet doorgaan van de verkoop van sportcomplex de Hardenberg aan de stichting van de bewoners uit de omstreken van zwembad. En de reden die daartoe gegeven werd is op zijn minst vreemd en discutabel. Ook roept het de vraag op waarom het zwembad persè gesloten moet worden. De stichting had in zeer korte tijd, in luttele weken, een begroting rond die alleszins aanvaardbaar was. Met een gering bedrag aan subsidie van 120.000 per jaar kan het zwembad openblijven. Met sluiting wil de gemeente 500.000 bezuinigen. Dan zou ik zo zeggen dat op deze manier een bezuiniging van 380.000 plus wel een mooi sportcomplex in de steeds meer uitdijende regio met beide handen aangegrepen moet worden. Maar nee, B&W hebben na ampele bestudering van de begroting anders besloten. En zetten het complex zonder voorwaarden te koop. Dus of het sportcomplex een sportcomplex blijft, is nog zeer de vraag. Ik vraag mij af wat erachter zit. Op zijn minst een geur van minachting jegens het Oldambsters volk.

De woede, verdriet en onmacht waren bij de bewoners op 15-02 duidelijk aanwezig tijdens de zeer drukbezochte bijeenkomst in en buiten het sportcomplex.

Laten we dat maar op 20-02, tijdens de ingelaste raadsvergadering herhalen.

Maandag 20.00 uur. Halte Democratie Winschoten.

Bert Schaak
Voorzitter SP Oldambt